Ubezpieczenie grupowe na życie dla firm
Ubezpieczenie skierowane jest do grupy pracowników oraz wszelkich innych grup formalnych (związki zawodowe, spółdzielnie itp.). Minimalna liczba pracowników konieczna do zawarcia umowy ubezpieczenia to 5 osób związanych formalnie z zakładem pracy (ubezpieczającym). Do ubezpieczenia mogą przystąpić osoby w wieku 18-60 lat.
Zawarcie ubezpieczenia jest możliwe bez względu na stan zdrowia ubezpieczonego. Również poszerzenie zakresu ubezpieczenia nie wymaga badań medycznych. Umowa ubezpieczenia daje możliwość dopasowania zakresu ubezpieczenia optymalnie zaspokajającego potrzeby osób ubezpieczonych.
Ochrona ubezpieczeniowa działa przez 24 godziny na dobę na całym świecie. Ubezpieczony ma przy tym prawo do indywidualnego kontynuowania ubezpieczenia po odejściu z zakładu pracy w ramach odrębnej, korzystnej umowy ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego.
Wysokość składki zależy od wysokości sumy ubezpieczenia, zakresu ubezpieczeń dodatkowych. Świadczenia wypłacane w ramach polisy wolne są od podatku dochodowego i spadkowego, a przy zawieraniu umowy wymagane jest minimum formalności.
Zalety
- Skuteczny pozapłacowy system motywacyjny dla pracowników
- Możliwość wliczenia składki opłacanej przez pracodawcę w koszty uzyskania przychodu
- Składki podstawowe nie są wliczone do wynagrodzenia, stanowiącego podstawę naliczania składek na ubezpieczenia społeczne
- Pracodawca zwolniony jest z wypłaty odprawy pośmiertnej rodzinie Ubezpieczonego
Ubezpieczenie grupowe dla firm- szczegółowy opis wariantów i składek